adres kancelarii:
ul. Sądowa 4B, 32 - 500 Chrzanów

znajdź
nas na:

adres kancelarii: ul. Sądowa 4B, 32 - 500 Chrzanów

znajdź nas na:

restrukturyzacja przedsiębiorstwa

Działamy na obszarze całej Polski. Każda wycena sporządzana jest zgodnie z przepisami prawa polskiego regulującego wycenę nieruchomości, jak również na życzenie klienta zgodnie z Powszechnymi Krajowymi Standardami Wyceny Rzeczoznawców Majątkowych (PKZW). Realizujemy również wyceny w oparciu o Międzynarodowe Standardy Wyceny (MSW/IVS) jak również Europejskie Standardy Wyceny (ESW/EVS).

Wyceniamy:

Wyceniamy nieruchomości w celu

Zajmujemy się również:

Nieruchomości
dla Ciebie

W procesach przekształceniowych i optymalizacyjnych lub po prostu przed transakcją kupna/sprzedaży często zachodzi potrzeba określenia wartości aktywów niematerialnych (aportu) lub kapitału intelektualnego.

Coraz częściej jesteśmy świadkami przykładów rynkowych, gdzie o przewadze konkurencyjnej danego podmiotu decyduje nadwyżka wartości wynikająca z różnicy pomiędzy wartością rynkową, a wartością majątkową – tę różnicę nazywamy goodwill’em.

Zgodnie z definicją wartości niematerialnych zawartą w Międzynarodowych Standardach Wyceny wartości niematerialne są to aktywa, które są określane poprzez ich właściwości ekonomiczne. Nie posiadają one formy fizycznej, jedynie przyznają prawa i przywileje właścicielowi i zazwyczaj generują dla niego dochód. Aktywa niematerialne są podzielone na kategorie związane z prawami, stosunkami faktycznymi, zgrupowanymi środkami niematerialnymi i własnością intelektualną.

Kancelaria JWTK specjalizuje się w wycenie marki, znaków towarowych, know-how, patentów, praw autorskich, innowacyjnych projektów, kapitału ludzkiego, klientów i innych czynników mających wpływ na wartość przedsiębiorstw.

Spośród aktywów niematerialnych jednym z najczęściej występujących w samodzielnym obrocie lub podlegającym odrębnej wycenie są znaki towarowe. Znaki towarowe stanowią kluczowy czynnik przewagi konkurencyjnej, pozwalając na identyfikację produktów, lojalność konsumentów i osiąganie wyższej rentowności w stosunku do wyrobów niemarkowych. Wymagają ponoszenia nakładów na promocję i utrzymanie pozycji znaku, które nie zawsze jednak przynoszą wystarczające efekty.

Do wyceny znaków towarowych (i innych aktywów niematerialnych) stosuje się zasadniczo takie same metody jak do wyceny innych składników mienia:

  • Rynkowe – oparte na porównaniach rynkowych,
  • Dochodowe – oparte na kapitalizacji dochodów (bezpośrednich w postaci opłat lub pośrednio wyodrębnionych ze strumienia dochodu przedsiębiorstwa),
  • Kosztowe – w różnych formułach.

Przedmiot wyceny

Przedmiotem wyceny może być przedsiębiorstwo jako zorganizowana całość (również grupy przedsiębiorstw, np. grupa kapitałowa) bądź poszczególne jego wydziały lub też poszczególne elementy jego aktywów i pasywów, w tym:

  • wartości niematerialne i prawne (np. autorskie prawa majątkowe, znaki towarowe, licencje, koncesje, prawa do patentów, oprogramowania komputerowe, prawa au­torskie, prawa do projektów i wynalazków, prawa do znaków towarowych i wzorów użytkowych, know-how),
  • aktywa trwałe (grunty, nieruchomości, maszyny, urządzenia, środki transportu, ak­cje, udziały itp.),
  • aktywa obrotowe,
  • kapitał własny i kapitał obcy (np. zobowiązania wobec dostawców towarów i usług).

Komu służą wyceny wartości przedsiębiorstwa?

Wartość spółki jest różna dla różnych nabywców, może być inna dla nabywcy, inna dla sprzedawcy. Wartości nie należy mylić z ceną, choć zdarza się, że oszacowana wartość spółki równa się jej cenie. Cena transakcji jest zwykle wynikiem negocjacji miedzy sprzedawcą i nabywcą przedsiębiorstwa.

Wyceny przedsiębiorstw służyć mogą następującym celom:

  • Transakcje kupna-sprzedaży,
  • Wycena spółek giełdowych,
  • Zbudowanie portfela inwestycyjnego,
  • Porównanie kilku spółek,
  • Pierwsze oferty publiczne,
  • Systemy motywacyjne,
  • Rozpoznanie czynników wzrostu,
  • Podjęcie strategicznych decyzji,
  • Ocena zdolności kredytowej przedsiębiorstwa,
  • Realizacja przepisów prawa spadkowego i rodzinnego (dziedziczenie, rozwód),
  • Określanie wartości opodatkowania (np. nieruchomości, przychodu z transakcji kupna-sprzedaży przedsiębiorstwa),
  • Ubezpieczenie majątku i przedsiębiorstwa,
  • Kalkulacja wartości odszkodowania (np. kradzież majątku),
  • Bilansowa aktualizacja wartości składników aktywów i pasywów spółki (w tym wycena udziałów w spółkach),
  • Wniesienie przedsiębiorstwa (jego składników) aportem do innej spółki.

Poznaj nas bliżej

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Anna Hanna

agent ds. nieruchomości

+48 32 753 90 90
669 904 403
anna@hanna.pl

Anna Hanna

agent ds. nieruchomości

+48 32 753 90 90
669 904 403
anna@hanna.pl

Anna Hanna

agent ds. nieruchomości

+48 32 753 90 90
669 904 403
anna@hanna.pl

Anna Hanna

agent ds. nieruchomości

+48 32 753 90 90
669 904 403
anna@hanna.pl
Jakub Wit Taborski
32 – 500 Chrzanów, ul. Sądowa 4B
tel: 693 380 455
32 753 90 90
e mail: jwtk@interia.pl
NIP:  628-188-00-87  
REGON:  
120298736  
PKO BP:  
38 1020 2384 0000 9402 0065 9417

NIP:  628-188-00-87      |    REGON:  120298736     |     PKO BP:  38 1020 2384 0000 9402 0065 9417