Działamy na obszarze całej Polski. Każda wycena sporządzana jest zgodnie z przepisami prawa polskiego regulującego wycenę nieruchomości, jak również na życzenie klienta zgodnie z Powszechnymi Krajowymi Standardami Wyceny Rzeczoznawców Majątkowych (PKZW). Realizujemy również wyceny w oparciu o Międzynarodowe Standardy Wyceny (MSW/IVS) jak również Europejskie Standardy Wyceny (ESW/EVS).
Każda wycena sporządzana jest zgodnie z przepisami prawa polskiego regulującego wycenę nieruchomości, jak również na życzenie klienta zgodnie z Powszechnymi Krajowymi Standardami Wyceny Rzeczoznawców Majątkowych (PKZW). Realizujemy również wyceny w oparciu o Międzynarodowe Standardy Wyceny (MSW/IVS) jak również Europejskie Standardy Wyceny (ESW/EVS).
W procesach przekształceniowych i optymalizacyjnych lub po prostu przed transakcją kupna/sprzedaży często zachodzi potrzeba określenia wartości aktywów niematerialnych (aportu) lub kapitału intelektualnego.
Coraz częściej jesteśmy świadkami przykładów rynkowych, gdzie o przewadze konkurencyjnej danego podmiotu decyduje nadwyżka wartości wynikająca z różnicy pomiędzy wartością rynkową, a wartością majątkową – tę różnicę nazywamy goodwill’em.
Zgodnie z definicją wartości niematerialnych zawartą w Międzynarodowych Standardach Wyceny wartości niematerialne są to aktywa, które są określane poprzez ich właściwości ekonomiczne. Nie posiadają one formy fizycznej, jedynie przyznają prawa i przywileje właścicielowi i zazwyczaj generują dla niego dochód. Aktywa niematerialne są podzielone na kategorie związane z prawami, stosunkami faktycznymi, zgrupowanymi środkami niematerialnymi i własnością intelektualną.
Kancelaria JWTK specjalizuje się w wycenie marki, znaków towarowych, know-how, patentów, praw autorskich, innowacyjnych projektów, kapitału ludzkiego, klientów i innych czynników mających wpływ na wartość przedsiębiorstw.
Spośród aktywów niematerialnych jednym z najczęściej występujących w samodzielnym obrocie lub podlegającym odrębnej wycenie są znaki towarowe. Znaki towarowe stanowią kluczowy czynnik przewagi konkurencyjnej, pozwalając na identyfikację produktów, lojalność konsumentów i osiąganie wyższej rentowności w stosunku do wyrobów niemarkowych. Wymagają ponoszenia nakładów na promocję i utrzymanie pozycji znaku, które nie zawsze jednak przynoszą wystarczające efekty.
Do wyceny znaków towarowych (i innych aktywów niematerialnych) stosuje się zasadniczo takie same metody jak do wyceny innych składników mienia:
Przedmiotem wyceny może być przedsiębiorstwo jako zorganizowana całość (również grupy przedsiębiorstw, np. grupa kapitałowa) bądź poszczególne jego wydziały lub też poszczególne elementy jego aktywów i pasywów, w tym:
Komu służą wyceny wartości przedsiębiorstwa?
Wartość spółki jest różna dla różnych nabywców, może być inna dla nabywcy, inna dla sprzedawcy. Wartości nie należy mylić z ceną, choć zdarza się, że oszacowana wartość spółki równa się jej cenie. Cena transakcji jest zwykle wynikiem negocjacji miedzy sprzedawcą i nabywcą przedsiębiorstwa.
Wyceny przedsiębiorstw służyć mogą następującym celom:
Jakub Wit Taborski
32 – 500 Chrzanów, ul. Sądowa 4B
tel: 693 380 455
32 753 90 90
e mail: jwtk@interia.pl
NIP: 628-188-00-87 | REGON: 120298736 | PKO BP: 38 1020 2384 0000 9402 0065 9417